آسمونیا

مطالب گوناگون از سراسر وب

نکاتی که باید در پخت خورشت بامیه به آن توجه کرد

  • ۱۲:۱۳

انتخاب بامیه خوب و با کیفیت، حتما باعث لذیذتر شدن غذایی که با آن می پزید خواهد شد. نکاتی که در این بخش از مقاله گفته می شوند، شما را در خرید بامیه راهنمایی کرده و در نهایت باعث خوشمزه تر شدن غذای شما خواهند شد.

Image result for ‫خورشت بامیه‬‎

غلاف های کوچکتر بامیه، نسبت به اندازه های بزرگتر آن، تردتر بوده و طعم بهتری به خورشت شما می دهند. همچنین در هنگام خرید بامیه به دنبال بامیه هایی با رنگ سبز روشن باشید. به وجود لکه بر روی پوست بامیه هم دقت کنید، چرا که وجود لک نشان دهنده ی سالم نبودن و فاسد شدن بامیه از درون است. در نهایت از خرید بامیه هایی که نرم هستند چشم پوشی کرده و بامیه های کوچک، ترد و سفت را انتخاب کنید.

با رعایت این نکات، بامیه را بهتر نگهداری کنید

اولین نکته ای که در هنگام نگهداری بامیه باید بدانید این است که سرد شدن زیاد، باعث له شدن بامیه می شود، بنابراین سعی کنید بامیه را در گرم ترین قسمت یخچال خود قرار دهید. بامیه را به صورت نشسته و در پاکت کاغذی یا کیسه پلاستیکی سوراخ دار، در یخچال بگذارید. با رعایت این موارد، می توانید بامیه را سه روز در یخچال نگه دارید. برای مدت زمان بیشتر، بامیه را نیم پز کرده و در فریزر بگذارید.

پس از خارج کردن بامیه از فریزر، بلافاصله آن را به غذا اضافه کنید.

چه کار کنید تا خورشت بامیه شما لیز و لزج نشود؟

مهمترین دلیلی که برخی از افراد از خوردن خورشت بامیه استقبال نمی کنند و به این خورشت بسیار مفید علاقه ندارند، لزج شدن آن در زمان پخت است. اما نخوردن خورشت بامیه، به معنی محروم شدن از خواص مغذی این گیاه بی نظیر است. به همین دلیل در این بخش از مقاله، نکاتی برای شما گفته می شود که رعایت آنها، علاوه بر رفع لزج بودن خورشت، باعث خوشمزه تر شدن آن هم می شود.

باقی گذاشتن مقداری از دم بامیه، از لیز شدن خورشت شما در هنگام پخت جلوگیری می کند. بنابراین پس از شستن و پاک کردن بامیه، مقدار کمی از دم آن را گذاشته و بقیه آن را رها کنید. همچنین پس از اضافه کردن بامیه ها به بقیه مواد، دقت کنید که خورشت زیاد از حد روی گاز نماند و بامیه ها له نشوند، زیرا یکی دیگر از دلایل لزج شدن خورشت بامیه، له شدن بامیه ها در هنگام پخت است.

یکی دیگر از مواردی که از لیز شدن خورشت بامیه جلوگیری می کند، سرخ کردن بامیه ها است. همیشه بامیه را قبل از ریختن در گوشت و سایر مواد، مقداری سرخ کنید. همچنین به خاطر داشته باشید که چند بار گرم کردن خورشت بامیه، می تواند موجب لزج شدن آن شود، بنابراین سعی کنید خورشت بامیه را به صورت تازه مصرف نمایید.

برای گرفتن لیزی بامیه ها، می توانید قبل از مصرف آنها را در آبلیمو یا سرکه قرار دهید. افزودن آب لیمو و سرکه به خود غذا نیز، باعث کمتر شدن لیزی آن می شود.

اضافه کردن چه ادویه هایی باعث خوش عطرتر شدن خورشت بامیه می شود؟

برای افزودن عطر و طعم بی نظیر به خورشت بامیه، می توانید به آن زعفران اضافه کنید. برای این کار، زعفران را دم کرده و اواخر پخت خورشت، در قابلمه بریزید. بعضی از جنوبی ها از تمبر هندی یا رب انار هم در این غذا استفاده می کنند.

رعایت این نکات کلیدی، از وا رفتن خورشت بامیه جلوگیری می کند

به دلیل نرم شدن بامیه در هنگام پخت، هم زدن زیاد خورشت بامیه، باعث له شدن بامیه ها و وا رفتن خورشت می شود. بنابراین سعی کنید که ادویه ها را به اندازه مصرف کنید که نیاز به هم زدن خورشت به صورت مکرر نباشد. شعله گاز را در حد ملایم نگه دارید چرا که شعله بالای گاز می تواند بر روی سفتی بامیه ها اثر داشته باشد. همچنین سعی کنید که آب خورشت را از ابتدا تنظیم کنید که در اواسط پخت نیاز به اضافه کردن آب نباشد.

منبع: تربیت آشپز ماهر

  • ۱۵۷
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی