آسمونیا

مطالب گوناگون از سراسر وب

طرز تهیه کیک شربتى

  • ۱۱:۵۷

هیچ چیزی مثل کیکی پر شهد و خوشمزه، کنار چای در بعد از ظهر یک روز تعطیل نمیچسبد. کیک شربتی هم از آن نوع کیک هاست. مثل کیک باقلواست اما کمی ساده تر. بنابراین اگر وقت زیادی ندارید و هوس چنین میان وعده خوشمزه ای به سرتان زده وقت را از دست ندهید. یک کیک شربتی خوشمزه تهیه کنید و در کنار عزیزانتان از آن لذت ببرید.

 

مواد لازم:

    1. زعفران 1 قاشق چایخوری
    2. هل 1/4 قاشق چایخوری
    3. گلاب 1/4 لیوان
    4. شکر 1 لیوان
    5. آب 1 لیوان
    6. بکینگ پودر 2 قاشق چایخوری
    7. هل 1/4 قاشق چایخوری
    8. ماست‏ شیرین 1 لیوان
    9. روغن 1 لیوان
    10. تخم مرغ 4 عدد
    11. شکر 1 لیوان
    12. آرد سفید 2 لیوان
    13. پودر نارگیل و پودر پسته برای تزئین به مقدار لازم

دستور تهیه کیک شربتی:

٤ تا تخم مرغ (به دماى محیط رسیده)+سه چهارم لیوان شکر(لیوان دسته دار فرانسوى)+یک ق چ وانیل شکرى رو حدود هشت دقیقه با همزن بزنید تا کرم رنگ بشه،بعد سه چهارم لیوان روغن مایع بریزید و هم بزنید تا به خورد مواد بره،بعد یک لیوان شیر ولرم (به جاى شیر ماست شیرین هم مى تونید استفاده کنید)به مواد اضافه کنید و هم بزنید بعد دو پیمانه آرد +یک ق غذاخورى بکینگ پودر(با هم الک بشه) و یک دوم قاشق چاى خورى پودر هل و یکم زعفران بهش اضافه کنید و هم بزنید تا یکدست بشه، بعد بریزید توو سینى فر (فر من برقى و سایزش متوسطه)چرب و آرد پاشى کنیدش یا کاغذ روغنى بذارید کف سینى، بذارید توو فر از قبل گرم شده با دماى ١٨٠ درجه ى سانتى گراد به مدت حدود ٢٠ دقیقه یا تا زمانى که روى کیک طلایى بشه و با سیخ چوبى چکش کنید که پخته باشه. براى شربتش هم یک لیوان آب و یک لیوان شکر(کمتر هم مى تونید بریزید)و یک سوم لیوان گلاب و زعفرون و مى ذارید بجوشه و یه کم غلیظ بشه و کیکتونو که از فر در آوردید،بذارید کمى سرد بشه و برشش بزنید، و بعد شربت و بریزید همه جاش،و روشو با پودر نارگیل و پودر پسته تزئین کنید،بعد دونه دونه و با نظم و ترتیب بذارید روى تورى تا کاملاً خنک بشن.


****من تمام مراحل و با همزن برقى مى زنم، فقط وقتى آرد و اضافه کردم دور همزن رو کم مى کنم.

****اگر نشاسته ى ذرت داشتید ازش یک ق غذاخورى به آردتون اضافه کنید من امتحان کردم بافت کیک رو خیلی منسجم تر کرد.

****سایز سینى فر من ٩٠ هستش.‌

منبع: my23.food.blog

  • ۱۷۹
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی