آسمونیا

مطالب گوناگون از سراسر وب

این مرد جان خود را فدای نجات دوستش کرد +تصویر

  • ۰۱:۰۶
دکتر دیوید اَشوُرثِ 47 ساله، بازنشسته دانشگاه، روی ریل‌های قطارِ ایستگاه «چارتام» پرید تا جان دوستش را که دچار نوعی بیماری روحی بود، نجات دهد.

به گزارش خبرنگار  باشگاه شبانه باشگاه خبرنگاران جوان، دکتر دیوید اَشوُرثِ 47 ساله، بازنشسته دانشگاه، روی ریل‌های قطارِ ایستگاه «چارتام»، در «کِنت»، پرید تا جان دوستش را که دچار نوعی بیماری روحی بود، نجات دهد. او در تلاشی هرچند ناموفق سعی داشت خانم آکهورست را که دچار اختلال دوقطبی بود و قصد خودکشی داشت، از روی ریل‌های قطار کنار بکشد که متأسفانه با قطار سریع‌السیر مسافربری تصادف کرد و درگذشت.

در تحقیق دادگاه بدویِ «مِرگیت» گفته شد که چگونه قطار مسافربری حامل 41 مسافر از مقصد «چارینگ کراس» به «رامسگیت» ساعت 10:22 صبح به دکتر اشورث برخورد کرد و وی را کشت.

دستیار پزشکی قانونی، جیمز دیلِن، می‌گوید: شواهد پلیس حمل‌ونقل انگلستان نشان می‌دهد دکتر اشورث در تلاش برای کمک به خانم آکهورست، خودش را در وضعیت خطرناکی قرار داد. به‌احتمال بسیار زیاد ازآنجایی‌که وی نتوانسته بود خانم آکهورست را از مسیر قطار در حال حرکت خارج کند، سعی داشته حداقل کمی او را جابجا کند که آسیب کمتری به وی وارد شود. بدین طریق وی فرصتی را که برای نجات جان خودش داشت فدای نجات دوستش. وی به خاطر این کار، پس از مرگش نامزد دریافت جایزه‌ی شجاعتِ غیرنظامیان شد.

لازم به ذکر است دکتر اشورث فارغ‌التحصیل دانشگاه منچستر و ساکن «اِستاری» در نزدیکی «کانتربری» بود و تا پیش از بازنشستگی در سال 2003 در دانشگاه کِنت کار می‌کرد.

پس از تصادف، متعاقباً خانم آکهورست سه ماه تمام را در بیمارستان بستری بود و نتوانست در جلسات بازپرسی حاضر شود. او تصور می‌کرد که آقای اشورث هنوز زنده است.

انتهای پیام/
  • ۱۰۶
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی