آسمونیا

مطالب گوناگون از سراسر وب

مواد لازم برای اکبرجوجه

  • ۱۹:۴۴

اکبر جوجه یک طعم متفاوت نسبت به همه ی جوجه ها دارد که به جرات می توان گفت این غذا بسیار لذیذ می باشد اما به شرطی که اصولی و طبق دستور پخت حرفه ای طبخ شود.

ما را در ادامه این مطلب از بخش آشپزی مجله اینترنتی نمناک همراهی کنید تا طرز پخت اکبر جوجه را برای شما بیان کنیم :

مواد لازم اکبرجوجه
جوجه ی مرغ :یک کیلوگرم
رب انارشیرین یا ملس :2 پیمانه
لیموترش :1 کیلوگرم
زعفران دم کرده :3 قاشق غذاخوری
روغن مایع :3 پیمانه
نمک و فلفل :به مقدار کافی

طرز تهیه اکبر جوجه
جوجه مرغ را تمیز کنید و از وسط به دو تکه تقسیم کنید.سپس در مقداری نمک ، فلفل ، زعفران و آبلیمو بخوابانید تا به مدت چند ساعت در این محلول بماند. بعد از سپری شدن این زمان در یک تابه ی تقریبا گود مقداری روغن بریزید تا گرم شود.

بعد  جوجه ها را از سمتی که پوست دارند در آن قرار دهید و در تابه را ببندید تا جوجه ها با حرارت کم آب بندازند و پخته شوند و وقتی آب آن بخار شد با همان حرارت کم بگذارید دو طرفجوجه ها طلایی رنگ شوند.سپس آنها را از روغن بیرون بیاورید و روی آنها رب انار بریزید تا خوش طعم تر شوند. اکبر جوجه خوشمره و لذیذ را با برنج کته زعفرانی میل کنید و با ریختن مقداری رب انار روی برنج از خوردن این غذای لذیذ، لذت ببرید.

نکته

تفاوت اول این غذا با جوجه کباب زعفرانی، آن است که پیاز و زعفران ندارد؛ اما اگر دوست داشتید می توانید زعفران و پیاز هم  به آن بزنید چون خوشمزه تر می شود.
تفاوت دوم این است که معمولا خورندگان این غذای محلی یک کاسه رب انار هم کنار دستشان بگذارند و به عنوان سس و مزه غذا از آن استفاده کنند.
اصولا که اکبرجوجه را با پلو زعفرانی می خورند. هرچند پلو سفید هم بد نیست. اما برای درست کردن پلو زعفرانی، باید پلو را کته درست کنید. اگر چنین قصدی داشتید یادتان باشد وقتی آب برنج در حال حباب زدن است، زعفران دم کرده را اضافه کنید.
جوجه ها باید با پوست پخته و سرخ شوند.
برای تهیه اکبر جوجه اصل مازندرانی بهتر است از جوجه مرغ یک ماهه استفاده کنید.در غیر اینصورت باید از مرغ کوچک استفاده کنید.
جوجه ها باید به مدت 1 تا دو ساعت، با توجه با اندازهایشان ، در آب و روغن پخته و سرخ شوند تا خوشرنگ شوند. 
همچنین بخوانید:

طرز پخت ته چین مرغ با نکات مهم

ماهی کیلکا سوخاری

طرز تهیه 3 نوع غذای دریایی خوشمزه و مقوی

شهرت بی نظیر اکبر جوجه

اکبر جوجه که در واقعه لقب ابداع کننده این غذا( اکبر کلبادی نژاد ) است اکنون شعبه های زیادی در شمال کشور دارد.هر چند بخاطر لذیذ بودن این غذا امروزه در سراسر کشور و در اکثر رستوران ها بخصوص میان راهی این غذای خوشمزه طبخ میشود.

نکات تکمیلی در مورد اکبر جوجه
اکبر جوجه جزو غذای محلی - مازندرانی میباشد
زمان آماده سازی مواد اولیه و مایحتاج آن حدودا 30دقیقه
و زمان پخت و انتظار آن در حدود 1 ساعت و 30دقیقه میباشد .
اکبر جوجه را می توانید در وعده نهار - شام - سرو کنید .
توجه نمایید مقدار مواد اولیه و دستور تهیه برای 4 نفر مناسب میباشد .

منبع: goonagoon218

  • ۱۷۱
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی